Regulamin Mistrzów Gry

Skryba
Gif :
Regulamin Mistrzów Gry M2a8tJi
Godność :
Skryba
Wiek :
Nieważny jest wiek
Wzrost / Waga :
Któż by o to pytał
Pod ręką :
Pióro, inkaust i Wielka Księga
https://spectrofobia.forumpolish.com
SkrybaKonto Administracyjne
Regulamin Mistrzów Gry
Sob 2 Lut - 17:08

Rozdział I
Ogółem o Mistrzach Gry i ich roli
1.    Mistrzem Gry jest osoba powołana przez Administrację w celu dbania o fabułę forum.
2.    Mistrz Gry może w dowolnym czasie zrezygnować z pełnionej funkcji, ale usunięty może zostać tylko karnie i tylko przez Administrację.
3.    Mistrz Gry nie może działać w jednej fabule jednocześnie jako Gracz i jako Mistrz Gry oraz powinien powstrzymać się z ogólną oceną działań, które mają istotny wpływ na jego postać.
4.    Mistrz Gry korzysta ze swoich uprawnień mając na względzie dobro forum, jego fabuły i Graczy, z uwzględnieniem realiów świata przedstawionego, zasad logiki i zdrowego rozsądku oraz w miarę możliwości uwzględniając wolę Graczy.
5.    Mistrz Gry powinien przekazywać Graczom wszystkie niezbędne informacje, o których postać Gracza powinna wiedzieć. W przypadku niewywiązania się przez Mistrza Gry z tego obowiązku, Gracz może żądać od Mistrza Gry uzupełnienia brakujących informacji.
Nie widać.a. W wypadku odmowy Mistrza Gry możliwe jest skierowanie sprawy do Administracji, która może nakazać Mistrzowi Gry udzielenie niezbędnych informacji.
Nie widać.b. Gracz nie może powoływać się na brak informacji, jeżeli takiego żądania nie zgłosił, chyba że nie mógł przewidzieć istnienia takiej informacji, a jej brak skutkował negatywnymi konsekwencjami dla jego postaci.
6.    Mistrz Gry powinien unikać sytuacji, w których postać Gracza ponosi negatywne konsekwencje zdarzeń, na które Gracz nie mógł w żaden sposób zareagować. Takie sytuacje są jednak wyjątkowo dopuszczalne, jeżeli ma to służyć fabule, a negatywne skutki dla postaci Gracza nie będą trwałe.
7.    Mistrz Gry oraz Gracze powinni ze sobą współpracować, co dotyczy w szczególności wzajemnej wymiany uwag, spostrzeżeń lub propozycji, a także powinni wzajemnie informować się o wszystkim co istotne.
8.    W jednej fabule może równocześnie działać więcej niż jeden Mistrz Gry z tym, że nie mogą oni konkurować ze sobą w ramach posiadanych uprawnień. W szczególności dopuszczalne jest współdziałanie Mistrzów Gry przez podział obowiązków lub przemienne pisanie postów.
9.    Osoba pełniąca funkcję Mistrza Gry przez przynajmniej rok może zostać zgłoszona do Administracji w celu nadania jej tytułu Starszego Mistrza Gry.
Nie widaća. Tytuł jest nadawany przez Głównego Administratora po zebraniu opinii Graczy, którzy mieli do czynienia z danym Mistrzem Gry.
Nie widaćb. Nadanie tytułu oznacza uznanie zasług Mistrza Gry i jego wkładu w forum oraz postawy jaką prezentuje, a tym samym nie może on zostać nadany - a w przypadku nadania powinien być odebrany - gdy postawa Mistrza Gry nie jest właściwa, a w szczególności, gdy okazuje on publiczny brak szacunku dla innych użytkowników forum.
10.    Osoba, która po raz pierwszy została powołana na funkcję Mistrza Gry odbywa okres próbny trwający pierwsze pół roku pełnienia funkcji.
Nie widaća. W okresie próbnym Mistrzowi Gry wyznacza się Opiekuna spośród Mistrzów Gry, który powinien zapewnić nowemu Mistrzowi Gry wszelką niezbędną pomoc dotyczącą pełnionej funkcji.
Nie widaćb. Odwołania, zażalenia i skargi dotyczące Mistrza Gry na okresie próbnym są kierowane do Opiekuna i przez niego rozpatrywane.
Nie widaćc. Jednak w przypadku, gdyby Opiekun chciał wymierzyć karę zawieszenia, ostrzeżenia lub usunięcia z pełnionej funkcji, zwraca się o jej zatwierdzenie do Administracji, która bada zasadność tej kary.
Nie widaćd. Mistrz Gry na okresie próbnym może zwrócić się do Administracji o zmianę Opiekuna, przy czym powinien swoje stanowisko uzasadnić.


Rozdział II
O tym co wolno czynić Mistrzowi Gry
11.    Mistrz Gry decyduje o zdarzeniach niezależnych od postaci oraz o wynikach działań postaci Graczy.
Nie widaća. Gracz, który chce wykorzystać swoją Postać niezależną (NPC) w temacie innym niż ten, w którym przebywa jego postać, powinien zwrócić się do Mistrza Gry, by ten ją poprowadził. Sterowanie taką postacią przez Gracza jest zabronione.
12.    Powyższe uprawnienia mogą być realizowane poprzez prowadzenie fabuły, a także czuwanie nad nią, gdy na jakimś etapie pisanie przez Mistrza Gry postów w każdej kolejce jest zbędne (nadzorowanie).
13.    Mistrz Gry nie może kierować postacią Gracza z wyjątkiem okoliczności, w których sama postać nie byłaby w stanie pokierować swoimi działaniami. W żadnym jednak wypadku Mistrz Gry nie może podejmować za Gracza decyzji.


Rozdział III
W jakie wymyślne sposoby Mistrz Gry działa
PODROZDZIAŁ 1 – Zdarzenia losowe:

PODROZDZIAŁ 2 – Interwencja fabularna:

PODROZDZIAŁ 3 – Zasady misji i wydarzeń fabularnych:

PODROZDZIAŁ 4 – Misje:

PODROZDZIAŁ 5 – Wydarzenia fabularne:


Rozdział IV
O tym jak walczyć z niegodziwością Mistrza Gry
43.    Gracz nie musi wskazywać środka, którego chce użyć przeciwko Mistrzowi Gry, wystarczy, że zwróci się do Administracji i opisze zaistniałą sytuację. Jednakże w przypadku wyraźnego określenia żądań, Administracja ogranicza się tylko do środków, które mogą dać pożądany przez Gracza efekt.
ODWOŁANIE:

ZAŻALENIE:

SKARGA:

54.    W przypadku usunięcia Mistrza Gry z pełnionej funkcji, a także jego zawieszenia Administracja dokłada wszelkich starań, by żadna fabuła, w którą ukarany Mistrz Gry ingerował nie pozostała bez Mistrza Gry, chyba że obecność Mistrza Gry w niej jest zbędna, a zakończenie interwencji fabularnej jest zgodne z wolą Graczy.
55.    Administracja może zastosować takie same środki także z własnej inicjatywy, a w szczególności wtedy, gdy naruszenia regulaminu przez Mistrza Gry są notoryczne i nie dotyczą tylko jednej prowadzonej przez niego fabuły.


Rozdział V
Kary, które Mistrz Gry może nałożyć na graczy
56.    Mistrz Gry może ukarać Gracza tylko w sposób i w sytuacjach przewidzianych w niniejszym regulaminie.
57.    W wypadku kary oznaczonej w postach jej odbycie jest możliwe tylko w tematach fabularnych z wyjątkiem misji i wydarzeń fabularnych odbywających się w takich tematach.
58.    Mistrz Gry może ukarać Gracza, który lekceważy dotyczące go decyzje Mistrza Gry karą w postaci dolegliwości fizycznej lub magicznej trwającej nie dłużej niż 30 postów. W przypadku notorycznego działania Gracza Mistrz Gry może zastosować tę karę na czas 60 postów.
Nie widaća. Jeżeli poza lekceważeniem decyzji Gracz okazuje także brak szacunku dla Mistrza Gry lub pozostałych Graczy lub komunikuje, że nie ma zamiaru zmieniać swojego postępowania, Mistrz Gry może dodatkowo wykluczyć Gracza z prowadzonej przez niego fabuły lub wystąpić do Administracji o ostrzeżenie Gracza.
59.    Mistrz Gry może ukarać Gracza, którego postać używa informacji, których zdobyć w żaden sposób nie mogła bądź niewątpliwe jest, że ich nie posiadała, karą w postaci upomnienia a także wskazać w jaki sposób powinien zmienić swój post. W przypadku notorycznego działania Gracza Mistrz Gry może zastosować dolegliwość fizyczną lub magiczną trwającą nie dłużej niż 40 postów.
60.    Mistrz Gry może ukarać Gracza, który notorycznie próbuje wykonać rzeczy z oczywistych względów niemożliwe i to pomimo zwrócenia mu uwagi na ten fakt, karą w postaci dolegliwości fizycznej lub magicznej trwającej nie dłużej niż 20 postów.
61.    Mistrz Gry może ukarać Gracza, którego postać zachowuje się w sposób oczywiście niewłaściwy do sytuacji a zachowanie to nie może być usprawiedliwione charakterem czy innymi cechami danej postaci, karą w postaci dolegliwości fizycznej lub magicznej trwającej nie dłużej niż 10 postów.
62.    Przed nałożeniem jakiejkolwiek kary Mistrz Gry powinien spróbować wyjaśnić z Graczem zaistniałą sytuację, chyba że podejmował już takie próby uprzednio lub zachowanie Gracza wyraźnie pokazuje, że taka próba nie przyniesie żadnych rezultatów.
63.    Nakładając karę Mistrz Gry powinien ją dostosować do sytuacji, pamiętając, że w regulaminie podano górne limity przeznaczone dla najbardziej godnych potępienia zachowań Gracza. Powinien wziąć przede wszystkim pod uwagę winę Gracza oraz szkodliwość jego działań.
Nie widaća. W przypadku mniejszych przewinień, w szczególności jeżeli Gracz nawet nie był świadomy swojego niewłaściwego zachowania, Mistrz Gry może ograniczyć się tylko do niepożądanego przez postać Gracza zdarzenia przy czym powinien wtedy zaznaczyć wyraźnie, że jest to kara i za co została wymierzona.
64.    Mistrz Gry może nałożyć na Gracza dolegliwości fizyczne lub magiczne a nawet zabić postać Gracza nie tylko w sytuacjach powyższych, lecz również wtedy gdy wynika to z samej fabuły. W takiej sytuacji dolegliwości czy śmierć nie są traktowane jako kara. Tylko w przypadku wymierzania przez Mistrza Gry kar za zachowanie Gracza możliwe jest wprowadzenie do fabuły zdarzenia, na które Gracz nie mógł zareagować.

Powrót do góry Go down





Powrót do góry

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach